Søk etter produkter



Lukk søk

LEVERING OG RETUR

Når kan jeg forvente varen levert?

Nabohandel er en nettbutikkløsning som formidler salg for flere fysiske butikker. Nabohandel har ingen varer selv.

Når du bestiller en vare, vil blir ordren din derfor automatisk sendt videre til den butikken som du har bestilt varen hos. Butikkene våre har alltid 48 timer til å godkjenne ordren din, og det kan derfor gå opptil to dager før du mottar en endelig ordrebekreftelse. Varen blir deretter sendt med det samme.

Hvis en butikk ikke kan levere ordren din likevel, blir ordren din automatisk videresendt til butikkene som fører samme produkt. I så tilfelle vil prisen forbli den samme.
Dersom varen ikke kan leveres vil du få refundert det fullstendige beløpet.

For digitale kjøpt (f.eks. lydbok) vil kjøpene bli levert umiddelbart etter godkjent betaling.

 

Bytterett

Vi følger retningslinjer for bytterett og angrerett iht kjøpsloven. De fleste butikker lar deg få bytte det du har kjøpt, så sant det er ubrukt og uskadet. Dette er ingen lovbestemt rett, men er så vanlig at du kan regne med å få bytte. Ta vare på kvitteringen eller byttelappen, og hold evt fristen som står på den. Hygieniske artikler og mat kan ikke byttes.

Du kan ikke kreve å få pengene tilbake, men oftest kan du få en tilgodelapp du kan handle for en annen gang. Den kan du bruke i tre år, hvis det ikke står noe annet.

For digitale kjøpt (f.eks. lydbok) gjelder ikke bytterett.

 

Angrerett

Du har 14 dagers angrerett på alle kjøp som ikke faller innunder noen av disse kategoriene:

  • ferske varer som mat og blomster
  • ting det er umulig å returnere, som fyringsolje eller jord spredt ut over en hage
  • lydbøker, hotellovernattinger, forestillinger og konserter
  • forseglede medie- og intimprodukter hvis du har åpnet det

Du har to uker på deg til å melde fra, og nedtellingen begynner når du har fått varen og all informasjon, eller dagen etter at du avtalte å kjøpe en tjeneste.

Send eller lever varen til selgeren innen 14 dager etter at du meldte fra at du angret deg. OBS! Du er ansvarlig for trygg retur. Pakk varen godt, og ta vare på kvittering for frakt.

Du har krav på å få tilbake alle kronene du har betalt, men det er du som må betale returen.

Last ned angrerettskjema

 

Hvordan sender jeg varen i retur?

Returvaren din skal sendes tilbake til den samme butikken som varen ble sendt fra. Returadressen står på kvitteringen du mottok på e-post da du kjøpte varen. Du må selv betale for retur av varen. Vi anbefaler å bruke HeltHjem.no som gir deg en lav fastpris og at du slipper å gå på postkontoret.

Husk alltid å få en kvittering fra innleveringsstedet, slik at du har bevis for at returpakken din er sendt.

 

Kan jeg bytte varen i en annen vare?

Siden Nabohandel består av forskjellige butikker, kan vi ikke tilby deg å bytte en vare til andre varer på Nabohandel.no. I stedet kan du sende varen i retur tilbake til butikken og legge inn en ny bestilling på den varen du ønsker i stedet.